사회공헌 NEWS


alt

  


옥탑방 더위 몰아내는

‘KAC 쿨루프(Cool Roof) 캠페인’

KAC Cool Roof Campaignto keep the

rooftop houses cool in summer





한국공항공사는 지난 7월 26~28일 직원 및 가족봉사단, 지역주민, 지자체(양천구 등)로 구성된 120여 명과 함께 김포공항 인근지역의 노후주택 30곳과 사회복지시설 3곳을 방문해 ‘KAC 쿨루프 캠페인’을 실시했다. 쿨루프(Cool Roof) 캠페인은 오래된 건물에 거주하는 저소득층 노인들이 폭염에 사망하는 일이 증가하는데 따른 대책으로 미국 뉴욕에서 처음 시작된 캠페인이다. 옥상에 흰색의 방수도료(햇빛 반사 및 열반사 효과가 있는 특수도료)를 도색하면 실내온도가 3~4℃ 낮아지고 가구 당 에너지 비용도 약 20% 이상 절감할 수 있게 된다.
한국공항공사는 갈수록 심화되는 여름철 더위로 열악한 환경에 거주하는 주민들을 위한 친환경 사회공헌사업의 일환으로 쿨루프 캠페인을 추진하였으며, 일회성이 아닌 지속성 있는 사업으로 시행해 지역사회와 교류하고, 에너지절약과 도시열섬완화에 기여할 예정이다.


Korea Airports Corporation promoted “KAC Cool Roof Campaign” together with 120 people of employees, their family volunteering members, local residents and local government officers (Yangcheon-gu) by visiting 30 old houses and 3 social welfare centers located nearby Gimpo International Airport.
Cool Roof Campaign first started in New York, the United States to protect low income senior citizens in old houses as the number of those dying from heat waves increased.
White waterproofing paints (special ones reflecting sunlight and heat) on the roof can decrease the indoor temperature by 3 to 4℃ and reduce the energy consumption in each house by 20%.
The corporation has promoted the campaign as part of its green social contribution project for those who suffer from the heat in summer and the campaign will not be onetime but continued project in order to facilitate exchange with local community and contribute to energy saving and mitigation of urban heat island.

shared kakaostory shared facebook shared twitter
별점주기
  • score 1 Star
  • score 2 Star
  • score 3 Star
  • score 4 Star
  • score 5 Star
SNS제목